Van leverancier naar platformorganisatie

Door samen te werken kunnen we impact maken. We investeren in de transitie van energieleverancier en ontwikkelaar van zonneprojecten naar een platform. Op die manier kunnen we onze klanten op basis van hun specifieke situatie passende producten en diensten aanbieden. Dit doen we aan de hand van data, die we constant bij onze klanten verifiëren. Voor adviesgesprekken vinden we persoonlijk contact en een vertrouwensband met onze klant erg belangrijk.

In 2023 werd het fundament voor het platform gelegd. We investeerden in de ontwikkeling van software, voerden organisatorische aanpassingen door en verkregen meer inzicht in de wensen en behoeften van onze klanten. Dit resulteerde in aanpassingen binnen de Mijn Greenchoice omgeving voor klanten en op de website. Voorbeelden hiervan zijn het aanbod van producten en diensten van partners en de lancering van de Bespaarhulp en Subsidiehulp. Deze gratis tools helpen consumenten en klanten om energie te besparen en te ontdekken welke subsidies er beschikbaar zijn voor het verduurzamen van hun woning. In 2024 zullen we ons richten op de verdere integratie van het platform in onze organisatie en in de samenwerking met klanten en partners.

Voorgenoemde ontwikkelingen zijn gericht op consumenten en midden- en kleinbedrijf. Voor grootzakelijke klanten werd gedurende 2023 Greenchoice Integrated Solutions (GIS) vormgegeven. Met GIS werken Greenchoice en KiesZon samen aan een slim energiesysteem waarbij het organiseren van het energieverbruik en daarmee energiemanagement een sleutelrol krijgt.