GRI Content Index
GRI Content Index |
||||
Statement of use |
Greenchoice heeft gerapporteerd met verwijzing naar de GRI Standards voor de periode 1 januari 2023 tot en met 31 december 2023. |
|||
Toepassing GRI 1 |
GRI 1: Foundation 2021 |
|||
Van toepassing zijnde GRI Sector Standards |
Geen sectorstandaarden van toepassing. |
|||
Wij benadrukken dat alleen de GRI standaarden en toelichtingen die zijn toegepast zijn opgenomen in deze tabel. |
||||
GRI Content Index |
||||
GRI Standaard |
Disclosure |
Verwijzing |
Omissie |
|
Ontbrekende vereiste |
Toelichting |
|||
Algemene toelichting |
||||
GRI 2: General disclosures 2021 |
2-1 Organizational details |
Organisatieprofiel |
||
2-2 Entities included in the organization’s sustainability reporting |
Bijlage A - Duurzaamheidsverslaggeving |
|||
2-3 Reporting period, frequency and contact point |
Bijlage A - Duurzaamheidsverslaggeving |
|||
2-4 Restatements of information |
Bijlage A - Duurzaamheidsverslaggeving |
Er is geen sprake van herziening van informatie. |
||
2-5 External assurance |
Bijlage A - Duurzaamheidsverslaggeving |
|||
2-6 Activities, value chain and other business relationships |
Organisatieprofiel |
|||
2-7 Employees |
Onze medewerkers |
GRI 2-7a |
Greenchoice Groep is enkel actief in Nederland. Er is geen verdere uitsplitsing opgenomen van medewerkers naar regio. Er zijn geen medewerkers werkzaam op basis van een nulurencontract. |
|
2-8 Workers who are not employees |
Onze medewerkers |
GRI 2-8a |
GRI hanteert een brede definitie van 'workers'. De benodigde gegevens voor de gehele reikwijdte van de definitie zijn niet volledig beschikbaar. Toelichting over de gehanteerde definitie is opgenomen in het verslag. |
|
2-9 Governance structure and composition |
Goed bestuur en governance |
|||
2-10 Nomination and selection of the highest governance body |
Goed bestuur en governance |
|||
2-11 Chair of the highest governance body |
Goed bestuur en governance |
|||
2-12 Role of the highest governance body in overseeing the management of impacts |
Goed bestuur en governance |
|||
2-13 Delegation of responsibility for managing impacts |
Goed bestuur en governance |
|||
2-14 Role of the highest governance body in sustainability reporting |
Goed bestuur en governance |
|||
2-15 Conflicts of interest |
Goed bestuur en governance |
|||
2-16 Communication of critical concerns |
Goed bestuur en governance |
|||
2-17 Collective knowledge of the highest governance body |
Goed bestuur en governance |
|||
2-18 Evaluation of the performance of the highest governance body |
Goed bestuur en governance |
|||
2-19 Remuneration policies |
Goed bestuur en governance |
|||
2-20 Process to determine remuneration |
Goed bestuur en governance |
|||
2-21 Annual compensation ratio |
GRI 2-21 |
Dit is volgens CSRD niet langer een disclosure vereiste. Vooruitlopend op afstemming van ons verslag met de toekomstige rapportageverplichtingen uit hoofde van CSRD is deze GRI disclosure niet opgenomen in het verslag 2023. |
||
2-22 Statement on sustainable development strategy |
Bericht van het bestuur |
|||
2-23 Policy commitments |
Integriteit en compliance |
|||
2-24 Embedding policy commitments |
Integriteit en compliance |
|||
2-25 Processes to remediate negative impacts |
Financiële resultaten |
|||
2-26 Mechanisms for seeking advice and raising concerns |
Integriteit en compliance |
|||
2-27 Compliance with laws and regulations |
Integriteit en compliance |
|||
2-28 Membership associations |
Ecosysteem |
|||
2-29 Approach to stakeholder engagement |
Bijlage A - duurzaamheidsverslaggeving |
|||
2-30 Collective bargaining agreements |
Onze medewerkers |
|||
Materiële onderwerpen |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-1 Process to determine material topics |
Bijlage A - duurzaamheidsverslaggeving |
Actualisatie materialiteitsanalyse |
De manier waarop materiele onderwerpen gedefinieerd worden is aangescherpt in de huidige GRI standaarden (GRI 2021). De analyse waarop dit verslag mede gebaseerd is, is uitgevoerd op basis van GRI 2016. In 2023 is een nieuwe analyse uitgevoerd in overeenstemming met het dubbele materialiteitsbegrip volgens Europese richtlijnen voor duurzaamheidsverslaggeving (ESRS) ter voorbereiding op verplichte CSRD-rapportage vanaf boekjaar 2025. |
3-2 List of material topics |
Bijlage A - Duurzaamheidsverslaggeving |
|||
Materieel thema: financieel gezond bedrijf blijven |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-3 Management of material topics |
Financiële resultaten |
||
Materieel thema: energietransitie voor en van iedereen |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-3 Management of material topics |
Energietransitie voor en van iedereen |
||
Materieel thema: altijd groene stroom |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-3 Management of material topics |
Altijd groene stroom |
||
Materieel thema: klimaatimpact verlagen |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-3 Management of material topics |
Klimaatmitigatie |
||
GRI 305: Emissions |
305-1 Direct (Scope 1) GHG emissions |
Klimaatmitigatie |
||
305-2 Energy indirect (Scope 2) GHG emissions |
Klimaatmitigatie |
|||
305-3 Other indirect (Scope 3) GHG emissions |
Klimaatmitigatie |
|||
305-5 Reduction of GHG emissions |
Klimaatmitigatie |
|||
GRI 308: Supplier Environmental Assessment |
308-1 New suppliers that were screened using environmental criteria |
n.v.t. |
308-1 |
Greenchoice acht deze standaard relevant voor genoemd materieel onderwerp, echter hebben wij nog geen beleid vastgesteld omtrent ketenverantwoordelijkheid. Hierdoor kan op dit moment nog geen percentage gerapporteerd worden. |
308-2 Negative environmental impacts in the supply chain and actions |
n.v.t. |
308-2 |
Deze informatie is op dit moment nog niet volledig beschikbaar. Greenchoice zal in 2024 verdere stappen zetten op het gebied van due dilligence, onder andere gericht op de toeleveringsketen. |
|
Materieel thema: natuur versterken |
||||
GRI 3: Material Topics 2021 |
3-3 Management of material topics |
Natuur versterken |
||
GRI 304: Biodiversiteit |
304-3 Habitats protected or restored |
Natuur versterken |