Organisatieprofiel

Greenchoice Groep

Greenchoice Groep is ingedeeld in zeven domeinen. Vier daarvan zijn klantgeoriënteerde domeinen: Consument, Zakelijk, Energie+ en Sourcing en Portfoliomanagement, waarin we het totale aanbod van de groep in één geïntegreerde klantbeleving naar onze klanten brengen. De domeinen IT en Data, Algemeen en Financieel ondersteunen de andere domeinen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Rotterdam. Greenchoice Groep is actief in Nederland.

Onze merken

Greenchoice werkt als één organisatie met de merken Greenchoice, KiesZon en Everday. De activiteiten die vallen onder deze merken worden hieronder toegelicht.

Greenchoice

Greenchoice levert groene stroom en bosgecompenseerd gas aan particuliere en zakelijke klanten. Klanten kunnen ook bij ons terecht voor zonnepanelen, wamtepompen en het isoleren van hun woningen en bedrijfspanden. Voor klanten met een elektrische auto hebben we de Greenchoice laadpas en bieden we laadpalen aan. Voor zakelijke klanten realiseren we ook laadpleinen. We hebben een eigen windpark met lokale batterij opslag en nemen deel in verschillende andere windparken. We sluiten PPAs (power purchase agreements) af bij producenten van lokale groene stroom en we zijn partner voor energiecoöperaties in Nederland.

KiesZon

KiesZon realiseert (geïntegreerde) zonnestroominstallaties in eigen bezit en voor zakelijke klanten in drie varianten: operational lease, dakverhuur of koop.

Everday

Everday beheert, monitort en onderhoudt zonnestroominstallaties op dak en land voor de grootzakelijke markt.

Overige deelnemingen

Daarnaast heeft Greenchoice minderheidsbelangen in meerdere ondernemingen. Een aantal hiervan zijn hieronder toegelicht.

Green Energy Storage B.V. (GES)

GES ontwikkelt grootschalige installaties voor energieopslag bij bestaande wind- en zonneparken. Als projectontwikkelaar begeleidt GES haalbaarheidsstudies naar energieopslag en onderzoekt de technische eisen en de ruimtelijke en landschappelijke inpassing. Het bedrijf regelt de vergunningen, financiering en sluit de contracten af met leveranciers en partners. GES begeleidt daarnaast de daadwerkelijke bouw van de installatie.

CrowdInvesting B.V.

CrowdInvesting B.V. biedt via Duurzaaminvesteren.nl een investeringsplatform voor duurzame projecten en groei van duurzame bedrijven. Klanten kunnen hier actief deelnemen en bijdragen aan de energietransitie.

Energy Essentials Group B.V.

Energy Essentials Group B.V. biedt passende IT-oplossingen voor energiebedrijven door middel van applicatieontwikkeling, procesautomatisering en consultancy.

Windparken

Buren Windpark Streepland B.V., De Wieken B.V. en WGV Holding B.V. zijn windparken waarin Greenchoice een belang heeft.

Saman Groep B.V.

Saman biedt advies over duurzame oplossingen en installeert en levert producten aan consumenten en de zakelijke markt die helpen in de overstap naar duurzame energie.

Samen voor de Batterij B.V.

Windpark Samen voor de Wind (SVDW), Greenchoice en Windunie hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten om gezamenlijk een 10 megawatt batterij te realiseren bij windpark SVDW. De realisatie hiervan wordt uitgevoerd door de projectvennootschap Samen voor de Batterij B.V.

Een volledig overzicht van de groepsstructuur is opgenomen in hoofdstuk onze jaarcijfers, zoals vermeld onder de consolidatiekring.

Deel deze pagina: