Visie op topwerkgeverschap

We hebben de ambitie om een erkende topwerkgever te zijn waar medewerkers energie van krijgen én aan geven. We hebben vijf focuspunten benoemd om hier invulling aan te geven, namelijk inspirerende werkgever, persoonlijke ontwikkeling, diversiteit aan talent, waardering en vitaliteit. Onze medewerkers dragen bij aan onze missie om iedereen mee te laten profiteren van de energietransitie en worden gestimuleerd om innovatie en ondernemerschap te tonen.

Daar horen passende arbeidsvoorwaarden bij. De medewerkers van Greenchoice vallen niet onder een CAO. We werken met een vast functie- en salarishuis voor alle medewerkers, waarbij we het salarishuis periodiek benchmarken met de ontwikkelingen op de Nederlandse markt. We bieden flexibiliteit in de vorm van een keuzebudget en het ruilen van feestdagen. Daarnaast maken we onze eigen producten aantrekkelijk voor onze medewerkers.

We vinden het belangrijk dat medewerkers zich mentaal en fysiek goed voelen. Daarom investeren we veel in persoonlijke ontwikkelkansen, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit. Het verzuimpercentage is gedaald van gemiddeld 6% in 2022 naar gemiddeld 5,5% in 2023. Gedurende 2023 zagen we ten opzichte van 2022 een afname van 2% voor de uitstroom (de uitstroom bedroeg in 2023 19%).

Deel deze pagina: