Ga naar website navigation Ga naar artikel navigatie Ga naar inhoud

De pagina ververst bij het selecteren van een onderwerp.

Sla artikel navigatie over.

Klimaatimpact van onze klanten

We helpen onze klanten energie te besparen en creëren bewustzijn door inzicht te bieden in verbruik.

Energie die je niet nodig hebt, hoef je ook niet op te wekken. Energie besparen is gedragsverandering en daar is bewustzijn voor nodig. Daarom bieden we onze klanten via verschillende kanalen inzicht in hun verbruik en geven we tips om te besparen op zogenoemde ‘energieslurpers’. Bijvoorbeeld door gloeilampen te vervangen door LED lampen of door korter te douchen en kouder te wassen. We mailen elke klant maandelijks het Verbruiks- en Kostenoverzicht (VKO). Zo blijven ze op de hoogte van hun energieverbruik.

In oktober 2022 is Greenchoice gestart met de ontwikkeling van de Bespaarhulp. Deze gratis tool is in 2023 live gegaan en helpt consumenten en klanten om energie te besparen. Op basis van een vragenlijst geeft de tool bespaaropties die zijn afgestemd op de persoonlijke situatie en behoefte van de gebruiker.

Verder ontwikkelden we de Subsidiehulp. Met deze hulp kunnen woningeigenaren, consumenten aangesloten bij een Vereniging van Eigenaren en ook huurders ontdekken welke subsidies er beschikbaar zijn voor het verduurzamen van hun woning, zowel in hun gemeente als op landelijk niveau.

In onze marketingcampagnes besteedden we aandacht aan besparen. Begin 2022 riepen we klanten op om tijdens de laatste wintermaand te besparen op hun energieverbruik. Dat deden we door bespaartips te delen, inzicht in het energieverbruik te geven en duurzame producten aan te bieden. In het najaar van 2022 hielden we een bespaarcampagne. In deze campagne hielpen we klanten met het voeren van de regie over hun energierekening. Specifieke aandacht hadden we voor het tegengaan van energiearmoede en het aanmoedigen van verduurzaming. Via een speciaal programma konden klanten gratis of tegen een gereduceerd tarief energiebesparende producten aanschaffen. We hebben hiermee ruim 6.500 bespaarproducten gratis verstrekt. In totaal deden ruim 42.000 klanten mee. De campagne loopt nog verder door in 2023. 

Samen met Natuur & Milieu zijn we de Vochtig en Tochtig campagne gestart. Maar liefst 80.000 uitwonende studenten wonen in een huis met enkelglas. Om het proces van verduurzaming van deze huurwoningen te versnellen, hebben we studenten gevraagd om hun ‘vochtig en tochtig’ verhalen met ons te delen. Hiermee hopen we dat het onderwerp op de politieke agenda komt en kunnen we onze doelstelling ‘verbod op enkelglas’ versneld realiseren.