Diversificatie en het platform voor groene keuzes

We behalen onze resultaten door ons aanbod als zonnestroomproducent, door de realisatie van zonnestroominstallaties en door het leveren van groene stroom en bosgecompenseerd gas. We stimuleren klanten actief om energie te besparen en van het gas af te stappen. Daarom moeten we op zoek naar alternatieve inkomstenbronnen om ook in de toekomst financieel gezond te blijven. Met de ontwikkeling van het platform voor groene keuzes geven we hier invulling aan.

De solide resultaten van 2022 vormen een goede basis om in 2023 de juiste stappen te zetten in de verdere uitvoering van de strategie. In 2022 investeerden we in de ontwikkeling van het platform. Hiermee hebben we het technisch fundament gelegd voor de verdere integratie van ons producten- en dienstenaanbod binnen het IT-systeem van Greenchoice Groep. We hebben al een centrale administratie voor aanvragen van zonnepanelen en laadpassen. In 2023 kunnen we aan de hand van deze administratie data-gedreven advies geven aan onze klanten. Het fundament stelt ons in staat om in 2023 meerdere producten en diensten op dezelfde wijze te integreren. De centrale administratie kunnen we verder uitbouwen. Tot slot hebben we een start gemaakt met de governance van de digitale klantbeleving en contentbeheer, zodat we in 2023 uniforme kwaliteit kunnen garanderen voor onze digitale applicaties.