Huidige kernprocessen en -activiteiten

Greenchoice is een energieleverancier actief in Nederland met eind 2021 circa 585.000 particuliere en 34.000 zakelijke klanten. Wij werken vanuit drie locaties: Rotterdam, Rosmalen en Nijmegen. Via KiesZon bieden we service op het gebied van zonnestroomprojecten. Dit geldt voor de ontwikkeling en installatie daarvan, als ook het onderhoud en de monitoring. We produceren én leveren duurzame elektriciteit hoofdzakelijk van Nederlandse bodem en leveren ook bosgecompenseerd gas. Onze klanten kunnen bij ons terecht voor het isoleren van hun woningen en bedrijfspanden en we bieden warmtepompen en zonnepanelen aan. Voor klanten met een elektrische auto hebben we de 100% groene laadpas ontwikkeld. Minder bekend is de hoge mate waarin we groene stroom inkopen van honderden producenten, coöperaties én onze eigen klanten die zelf duurzame stroom opwekken en hoeveel we investeren in nieuwe bosprojecten. De energietransitie vraagt daarnaast steeds meer om oplossingen voor bijvoorbeeld opslag, het slim afstemmen en aansturen van vraag- en aanbod, en het goed monitoren en onderhouden van bestaande energieprojecten. Greenchoice is daarom begonnen met het plaatsen van batterijen, de aansturing van bijvoorbeeld warmtepompen in woningen (pilot Ecowijk Mandora) en helpt ondernemers en bedrijventerreinen met het slim aansturen van vraag en aanbod.

Figuur: Onze keten