Energie opwekken

Energie die je niet kunt besparen, kun je duurzaam opwekken via wind of zon. Niet iedereen heeft een eigen dak om zonnepanelen te plaatsen. Of het geld om deze investering te doen. Daarom bieden we collectieve diensten aan. Zo kunnen klanten in lokale opwekprojecten meedoen, zoals via de fiscaal voordelige postcoderoosregeling. Hierbij kunnen klanten al vanaf beperkte bedragen meehelpen aan het realiseren van grote opwekprojecten.

Ook bieden we klanten aan om deel te nemen aan windprojecten. We hebben tien windmolens op twee locaties: Hellegatsplein en het Hartelkanaal.

Opwek-case: WindVangers

Klanten nemen deel door WindVangers te kopen van de windmolens bij het Hartelkanaal en Hellegatsplein. Hiermee ontvang je per WindVanger elk jaar minimaal 125 kWh aan stroom, wat wordt afgetrokken van je jaarnota. Hoe harder het waait, hoe meer stroom je ontvangt... dus hoe lager de energierekening wordt! In totaal komen we eind 2020 uit op maar liefst 324.000 WindVangers verspreid over 77.000 klanten.