Bedrijfsmodel

Greenchoice is in 2001 opgericht met één missie: een schonere wereld door evenveel duurzame energie op te wekken als we verbruiken. Altijd met de focus op 100% groene energie uit Nederland. Sindsdien roepen wij iedereen op om mee te doen. Gelukkig niet zonder resultaat. Met 500 collega‚Äôs werken we inmiddels voor 628.000 particuliere en zakelijke klanten. We hebben over de jaren sterke banden opgebouwd met ambitieuze en ondernemende partners en ondersteunen 175 energiecoöperaties.

We scherpen aan, innoveren, nemen soms afscheid van producten en initiatieven en ontwikkelen ook weer nieuwe. We compenseren het gasverbruik van onze klanten door te investeren in projecten die bossen beschermen, herstellen of bomen planten. Hiermee nemen we onze verantwoordelijkheid voor de CO2-impact van onze gasverkoop zolang dit nog nodig is. Ook draaien onze windmolens aan het Hartelkanaal nog op volle toeren en investeren we in het ontwikkelen van nieuwe windparken zoals Greenport Venlo en De Veenwieken in Overijssel. En realiseert onze dochter KiesZon elk jaar weer meer en meer zonne-energievermogen.

We hebben een sterke focus op kwaliteit en klanttevredenheid en dat is niet onopgemerkt gebleven. Regelmatig zijn we uitgeroepen als klantvriendelijkste energieleverancier én beste energieleverancier van Nederland voor onze service, klanttevredenheid en duurzaamheid; ook weer in 2020!

Waardegedreven organisatie

Greenchoice is een waardegedreven organisatie. We werken vanuit vier kernwaarden samen met elkaar, onze klanten en partners:

• Samen: we maken gebruik van de elkaars kennis en expertise

• Positief: we werken constructief aan onze missie, leren van onze fouten en geloven in een groener, duurzamer Nederland

• Duurzaam: we stimuleren duurzaam gedrag bij onze klanten en bij onszelf. We delen onze kennis, maken groene keuzes en inspireren anderen om dat ook te doen

• Doen: we stellen duidelijke doelen en komen in actie. Niet door eindeloos te praten, maar door te doen en te laten zien dat het maken van duurzame keuzes loont.

We staan dus voor duurzaamheid. Of beter: daar streven we iedere dag naar. Steeds een beetje beter. Het vormt de kern van ons bestaan. Het geldt voor onze producten en diensten en ook voor onze bedrijfsvoering, samenwerkingen, het helpen opbouwen van coöperaties en onze maatschappelijke betrokkenheid.

Altijd met een blik op de lange termijn. Een duurzame visie dus. Onze aanpak is idealistisch, realistisch én langs commerciële weg. De afgelopen jaren veroverden we hierdoor een serieuze, stevige plek in de energiewereld.

Naast duurzaamheid speelt klanttevredenheid bij ons een hoofdrol. De beste manier is een vlekkeloze uitvoering van het contract. Is er toch behoefte aan contact? Dan bieden we telefonisch, online en via onze app de beste service. We proberen het contact persoonlijk te houden en zorgen we liefst in één keer voor een goede oplossing bij vragen of problemen. Ook zetten we in op een effectieve online-service, zodat je als klant nog gemakkelijker en op elk gewenst tijdstip geholpen bent.