Energie opwekken

Energie die je niet kan besparen, kun je duurzaam opwekken via wind of zon. Niet iedereen heeft een eigen dak om zonnepanelen te plaatsen. Of het geld om deze investering te doen. Daarom bieden we collectieve diensten aan. Zo kunnen klanten in lokale opwekprojecten meedoen, zoals via de fiscaal voordelige postcoderoosregeling. Hierbij kunnen klanten al vanaf beperkte bedragen meehelpen aan het realiseren van grote opwekprojecten.

Ook bieden we klanten aan om deel te nemen aan windprojecten via WindVangers. Na de integratie van Qurrent hebben we tien windmolens op twee locaties: Hellegatsplein en het Hartelkanaal.

Case: Energie opwekken met WindVangers

Klanten kunnen deelnemen door WindVangers te kopen. Hiermee ontvang je per WindVanger elk jaar minimaal 125 kWh aan stroom, wat wordt afgetrokken van je jaarnota. En hoe harder het waait, hoe meer stroom je ontvangt... en hoe lager de energierekening dus wordt! In totaal komen we eind 2019 uit op meer dan 283.000 WindVangers verdeeld over ruim 70.000 klanten.