Ons bedrijfsmodel

Greenchoice is in 2001 opgericht met één missie: een schonere wereld door evenveel duurzame energie op te wekken als we verbruiken. Altijd met de focus op 100% groene energie uit Nederland. Sindsdien roepen wij iedereen op om mee te doen. Gelukkig niet zonder resultaat. Met 467 collega‚Äôs werken we inmiddels voor 566.000 particuliere en zakelijke klanten. We hebben over de jaren sterke banden opgebouwd met ambitieuze en ondernemende partners en ondersteunen meer dan 140 energiecoöperaties.

We scherpen aan, innoveren, nemen soms afscheid van producten en initiatieven en ontwikkelen ook weer nieuwe. We compenseren de CO2-uitstoot van het gasverbruik van onze klanten door bossen te beschermen en bomen te planten. Hiermee nemen we onze verantwoordelijkheid voor de CO2-impact van onze gasverkoop zolang dit nog nodig is. Ook draaien na vier jaar onze windmolens aan het Hartelkanaal nog op volle toeren en investeren we in nog te ontwikkelen windparken zoals Greenport Venlo en De Veenwieken in Overijssel.

We hebben een sterke focus op kwaliteit en klanttevredenheid en dat is niet onopgemerkt gebleven. Vaker dan eens zijn we uitgeroepen als klantvriendelijkste energieleverancier én beste energieleverancier van Nederland voor onze service, klanttevredenheid en duurzaamheid.

Waardegedreven organisatie

Greenchoice is een waardegedreven organisatie. We staan voor duurzaamheid en hoge klantwaardering. Of beter: daar streven we iedere dag naar. Steeds een beetje beter.

Duurzaamheid vormt de kern van ons bestaan. Het geldt voor onze producten en diensten en ook ook voor onze bedrijfsvoering samenwerkingen, het helpen opbouwen van energiecoöperaties en onze maatschappelijke betrokkenheid. Altijd met een blik op de lange termjn. Een duurzame visie dus. Onze aanpak is idealistisch én realistisch. De afgelopen jaren veroverden we hierdoor een serieuze, stevige plek in de energiewereld.

Naast duurzaamheid speelt klanttevredenheid bij ons een hoofdrol. We proberen telefonisch, online en via onze app de beste service te bieden. Er gaat bij ons natuurlijk ook wel eens iets fout, maar we blijven ons verbeteren. We proberen het contact persoonlijk te houden en we zorgen het liefst in één keer voor een goede oplossing bij vragen of problemen. Ook zetten we in op een effectieve online-service, zodat de klant nog gemakkelijker en op elk gewenst tijdstip geholpen wordt.